با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ تأثیر نواختن موسیقی،بر روی افزایش قدرت مغز کودکان
زیارت عاشورا

 تحقیقات اخیر محققان آمریکایی نشان می دهد که فراگیری یکی از ساز های موسیقی توسط کودکان موجب کاهش اضطراب آن و افزایش مهارت های مغزی کودکان می شود .

محققان در این تحقیقات با استفاده از اطلاعات مربوط به تصویربرداری MIR ضخامت قشر مغز ( که مربوط به عملکرد اجرایی و پردازش احساست ، کنترل و حافظه است . ) و نازک شدن برخی مناطق مغز را برای بررسی شرایط روانی مانند افسردگی ، اضطراب و … بررسی کردند و هدف آن ها از انجام این آزمایش ارزیابی هرگونه ارتباط موجود میان نواختن آلت موسیقی و ضخامت قشر مغز کودکان بود .

نواختن موسیقی

نواختن موسیقی

نتایج تحقیقات نشان می دهد که نواختن موسیقی مستلزم کنترل و هماهنگی می باشد و این امر موجب تغییراتی در نواحی حرکتی مغز می شود .

نتایج مربوط به این تحقیقات در مجله ی علمی American Academy of Child & Adolescent Psychiatry منتشر شده است .

در آخر هم اطلاعاتی در مورد موسیقی،در اختیار شما می گزاریم.

موسیقی

به نقل از ویکی پدیا:

موسیقی یا خُنیا هنر است که از صداها تشکیل شده است. عناصر معمول موسیقی ارتفاع (که لحن و هارمونی را در بر دارد)، ریتم (و مفاهیم مربوط به آن، شامل ضرب (موسیقی)، متر، و مفصل‌بندی (articulation))، فورته، و ویژگی‌های صوتی رنگ صدا (timbre) و بافت است.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 15 دی 1393برچسب:, | 13:33 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |